Телефон для довідок

15-77 

4-10-16

(Цілодобово)

Сесійний зал


Ремонт мосту!

Цілодобова "Гаряча лінія" міської влади


Радіо Сміла

ОПОВІЩЕННЯ

Випадкове фото

  • Львів. Латинський кафедральний собор св.Марії

Надання житлових субсидій

Детальніше

ГІДНІСТЬ, ВОЛЯ, ПЕРЕМОГА!

10 міфів про субсидії

Міністерство соціальної політики України

/Завантажити файл/

Tелефон довіри

У прокуратурі Черкаської області для повідомлення та оперативного реагування на отриману інформацію про факти корупції, у робочі дні з 9 до 18 години діє «телефон довіри» за номером 36-67-77, а також 0688355790.

Національна дитяча "гаряча лінія"

Тіньова зайнятість-проблема сьогодення

Не спалюй гроші - бережи енергію

Судова реформа триває

Відмовляйся від хабарів

Отримав субсидію -бережи енергоресурси

енергоефективні поради

Як створити ОСББ

 

Що таке ОСББ?

1 липня 2015 набув чинності Закон «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Цей закон руйнує монополію ЖЕКів  на надання житлово-комунальних послуг та перекладає повну відповідальність  за утримання  та управління багатоквартирним будинком  на його мешканців.

Жителі багатоповерхівок  мають час до 1 липня 2016 року, щоб визначитися з тим, хто буде надавати послуги з утримання будинку замість Жеку.

Є наступні альтернативні форми управління багатоквартирним будинком: управляти самостійно (без створення юридичної особи, але тут є багато законодавчих прогалин), створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку  або ж обрати управителя.

Якщо мешканці нічого не вирішать, управителя їм обере місцева влада.

Найбільш ефективний спосіб управління багатоквартирним будинком –  це створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Закон України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» дає визначення: «Об’єднання  співвласників  багатоквартирного  будинку -  юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень  багатоквартирного   будинку   для   сприяння  використанню  їхнього  власного  майна  та управління, утримання  і  використання  спільного  майна».

Переваги ОСББ

- кожен мешканець будинку може брати участь в управлінні будинком;

- всі платежі і доходи від використання спільного майна  поступають на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і  ремонт будинку згідно затвердженого  на загальних зборах кошторису витрат;

- співвласники самостійно визначають кошторис об’єднання, розмір внесків на утримання будинку та сприяють їх раціональному використанню;

- формування штатного розкладу та складу працівників,  які обслуговують будинок, встановлення їм заробітної плати вирішується співвласниками будинку;

- допоміжні приміщення можуть здаватись в оренду а отримані кошти скеровуватись  на  поліпшення  технічного  стану  житла;

- усі належні пільги та субсидії по сплаті квартплати  та  житлово-комунальних  послуг для співвласників ОСББ зберігаються, тощо.

З чого починати і якою має бути послідовність дій співвласників для створення ОСББ?

1. СТВОРИТИ ІНІЦІАТИВНУ ГРУПУ


До складу ініціативної групи має входити не менше трьох власників квартир або нежитлових приміщень будинку.

2. СФОРМУВАТИ РЕЄСТР СПІВВЛАСНИКІВ

 

Зібрати дані про власників житлових і нежитлових приміщень, скласти списки співвласників багатоквартирного будинку.

3. ПРОВЕСТИ РОЗ’ЯСНЮВАЛЬНУ РОБОТУ СЕРЕД МЕШКАНЦІВ

Ініціаторам створення ОСББ слід вивчити нормативну базу та переваги ОСББ. Необхідно отримати інформацію про технічний стан будинку, його економічні показники: скільки коштів на даний момент витрачається на утримання будинку. Важливо з’ясувати інформацію про хронічних боржників. Усе це допоможе скласти кошторис витрат будинку  та представити його на установчих зборах.

4. СКЛИКАТИ УСТАНОВЧІ ЗБОРИ

Повідомлення про проведення установчих зборів  проводиться  не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Про це необхідно повідомить кожного співвласника: вручити лист під розписку або відправити рекомендованим листом. Також слід надіслати запрошення представнику  від неприватизованих квартир, власниками яких є Смілянська міська рада, який має право брати участь у голосуванні на рівні з іншими співвласниками. Додатково інформацію можна розмістити на  інформаційних стендах під’їздів. Повідомлення містить інформацію про те, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Крім того варто підготувати пропозиції про склад правління ОСББ та ревізійної комісії, проект статуту об’єднання.

Статут   ОСББ   складається  відповідно  до  Типового  статуту,  затвердженого Наказом Держкомітету України з питань ЖКГ від 27.08.2003  № 141, із змінами від 23.09.2015

5. ПРОВЕСТИ УСТАНОВЧІ ЗБОРИ

На установчих зборах приймається рішення про створення ОСББ, затверджується його статут, обирається правління, ревізійна комісія. Установчі збори веде голова зборів, обраний більшістю голосів.

Скільки співвласників багатоквартирного будинку прийде на збори – стільки і голосуватиме. Для прийняття рішення потрібна більшість голосів усіх співвласників, а не лише тих, хто був присутнім на зборах.

Кількість голосів співвласника визначається пропорційно частці загальної площі квартири/або нежитлового приміщення співвласника. Винятком є лише випадок, коли одна особа є власником квартир/нежитлових приміщень загальною площею більш як 50% площі квартир/або нежитлових приміщень будинку, тоді кожен співвласник має один голос.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості всіх співвласників та оформлюється протоколом. У разі, якщо на установчих зборах рішення не набирає встановленої більшості голосів співвласників "за" чи "проти",                               то обов’язковим є проведення письмового опитування співвласників, які не голосували. Опитування проводиться напротязі 15 днів з дати проведення зборів.

Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, отримані на зборах, і голоси, отримані під час письмового опитування. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням «за» чи «проти».

Протокол установчих зборів складається відповідно до форми, затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 25.08.2015 № 2013.

 

6. РЕЄСТРАЦІЯ ОСББ

Установчі документи підписує голова зборів або інша уповноважена зборами особа. Реєстрація здійснюється уповноваженою особою у відділі  державної реєстрації виконавчого комітету Смілянської міської ради. Перелік необхідної документації для реєстрації: реєстраційна картка, примірник оригіналу статуту об`єднання, оригінал  протоколу  установчих  зборів, список співвласників об`єднання.

Адреса: м, Сміла, вул. Леніна, 37

Телефон: 4-13-01

  1. 7. ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Після реєстрації ОСББ у відділі державної реєстрації виконкому слід звернутися  до  Смілянської  ОДПІ  для  включення  об’єднання до  реєстру неприбуткових  організацій.

Адреса: м, Сміла, вул. Леніна, 76

Телефон: 4-25-65

 

Тепер можна відкрити рахунок у банку, виготовити печатку ОСББ

і розпочати діяльність!!!

 

Важливо! У відповідності до законодавства колишній балансоутримувач будинку у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому технічної та іншої передбаченої законодавством документації. Отже, новоствоствореному об’єднанню необхідно звернутись  з клопотанням до  міської  ради  щодо  передачі  будинку  на  баланс  ОСББ.

 

 

 

 

 

 

За консультаціями щодо створення ОСББ просимо звертатись   до управління житлово-комунального  господарства  виконкому  Смілянської  міської  ради за адресою: вул. Севастопольська 58 а, каб. № 7 тел. 4-13-86 - головний  спеціаліст управління ЖКГ Ільїна Г.М.