Сесійний зал


Ремонт мосту!

Цілодобова "Гаряча лінія" міської влади


Радіо Сміла

ОПОВІЩЕННЯ

Випадкове фото

  • вечірня Юрова гора

Надання житлових субсидій

Детальніше

ГІДНІСТЬ, ВОЛЯ, ПЕРЕМОГА!

10 міфів про субсидії

Міністерство соціальної політики України

/Завантажити файл/

Tелефон довіри

У прокуратурі Черкаської області для повідомлення та оперативного реагування на отриману інформацію про факти корупції, у робочі дні з 9 до 18 години діє «телефон довіри» за номером 36-67-77, а також 0688355790.

Національна дитяча "гаряча лінія"

Тіньова зайнятість-проблема сьогодення

Не спалюй гроші - бережи енергію

Судова реформа триває

Відмовляйся від хабарів

Отримав субсидію -бережи енергоресурси

енергоефективні поради

15 березня в Україні відзначається Всесвітній День захисту прав споживачів
Середа, 15 березня 2017, 08:39

Відділ торгівлі, підприємництва та захисту прав споживачів управління економічного розвитку виконавчого комітету Смілянської міської ради, у межах наданих повноважень, допомагає мешканцям нашого міста відстоювати свої права. Одне із головних завдань відділу  - це забезпечення своєчасного та повного розгляду звернень громадян,  надання їм кваліфікованої допомоги у вирішенні проблемних питань.

Основні причини звернень громадян:

• відсутність необхідної інформації на товари та послуги;

• неналежна якість товарів та послуг;

• порушення підприємцями, передбачених законодавством, гарантійних зобов’язань;

• порушення сервісними центрами строку безоплатного усунення недоліків товару;

• відмова підприємців у видачі чеків.Досить часто звертаються споживачі з претензією, про відмову у поверненні товару в магазин в чотирнадцятиденний термін.

Повернути товар належної якості у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:

- його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню;

- він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали;

- пройшло менше двох тижнів з моменту придбання товару;

- є касовий або товарний чек. Всі ці умови вичерпні. Тобто, якщо вони дотримані, можна сміливо йти в магазин.

Продавці, як правило, обізнані з правом споживача обміняти чи повернути товар належної якості так, як це передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Необхідно пам’ятайти: упевнена поведінка без зайвих емоцій і посилання на норми закону гарантують повернення грошей. Продавець може наполягати, що товар належної якості можна лише обміняти, бо ж згідно з ч.1 ст. 9 Закону про захист прав споживачів «споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням». І всі інші умови, які згадуються у законі, і які вже описані, стосуються лише обміну товару належної якості…

Втім, якщо читати статтю далі, то виявиться, що у наступній частині написано: «Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж».

Тобто, якщо з будь-яких причин товар не підійшов, споживач може обміняти його на аналогічний. Але якщо «аналогічного» потрібного в магазині не виявиться, то споживач має право на свій розсуд:-придбати на витрачену суму інші товари з цього магазину, або-повернути собі гроші за товар, або-попросити продавця поінформувати, коли з’явиться товар, який влаштує споживача за кольором, розміром та інше.

Варіант обирає споживач.Можливо, продавцю доведеться пояснити, чому (суб’єктивно для вас) запропонований ним товар не є «аналогічним». Обґрунтування можуть бути абсолютно різними. Якщо ж аргументи покупця на продавця не діють, у такому разі варто поспілкуватися із його керівником або старшим менеджером – ті можуть виявитися більш обізнаними в питанні прав споживачів щодо повернення товару належної якості.Відповідно до Постанови Кабінет Міністрів України від 19.03.94 N 172 затверджено Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби. Річ у тім, що держава гарантує права споживачам, які ймовірно пізніше придбають повернутий товар. Відтак, повернути товар з цього переліку не вдасться.Крім Закону України “Про захист прав споживачів” діють правила торгівлі, гарантійного ремонту та інші нормативні акти, спрямовані на врегулювання  взаємовідносин продавця та споживача.Чим керуються споживачі під час вибору товару? Можливо, реклама відіграє не останню роль, однак, в даний час найвагомішим аргументом є ціна. Покупців більше приваблюють різноманітні акції та знижки. Звичайно, коли на ринку з’являється  новий товар, переглянувши рекламу, за можливості, купуєш цей товар. Але навряд чи споживач і надалі купуватиме товар, якщо він йому не сподобався.

Останнім часом в засобах масової інформації з’являється стільки різноманітної інформації щодо товарів, що споживачі, зважаючи на зусилля на українському ринку неякісних, переповнених різноманітними консервантами, барвниками, ГМО, штучними домішками продуктів, починають уважно вчитуватись у маркування та надавати перевагу безпечній продукції. Обізнаний споживач може знайти в мережі інтернету будь-яку інформацію щодо певного продукту.

На жаль, як свідчить кількість звернень щодо порушення прав споживачів у сфері торгівлі та платних послуг, деяка частина суб’єктів господарювання працює, порушуючи законодавство про захист прав споживачів.  Починаючи з елементарного оформлення куточка покупця в торговельному приміщенні, де повинна бути розміщена інформація про суб’єкта господарювання,  витяги з Закону та правила торгівлі, та завершуючи відмовою споживачу в його законних правах та вимогах. Частим явищем є невидача розрахункових документів під час реалізації товару. Хоча, згідно з чинним законодавством, продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ, чи то касовий  чи товарний чек. А відсутність такого документу згодом позбавляє споживача права висувати свої претензії щодо даного товару. Книга відгуків та пропозицій, яка повинна знаходитися на видному та доступному для споживачів місці, добре від них захована. Трапляються випадки, коли така книга не видається навіть на вимогу споживача.

Треба сказати, що не всі підприємці є грубими порушниками прав споживачів. Більше, все таки, добросовісних.З нагоди свята Всесвітнього Дня захисту прав споживачів бажаємо мешканцям Сміли  купувати  лише якісну продукцію і бути активнішими у захисті своїх прав. Прискіпливо ставитися до вибору товарів й керуватися при цьому не лише яскравими етикетками, а й вмістом продукту.

Для оформлення звернення чи скарги необхідна наявність розрахункового документа, який засвідчує факт купівлі продукції та найменування суб’єкта господарювання і його адреса.

У разі порушень, споживачі завжди можуть звернутися у відділ торгівлі, підприємництва та захисту прав споживачів управління економічного розвитку виконавчого комітету Смілянської міської ради каб. № 212, за адресою: вул. Соборна, 91, приміщення готелю «Сміла», ІІ поверх.

Юрій Усенко,

головний спеціаліст відділу торгівлі,

підприємництва та захисту прав споживачів